FAQ

Here you will find answers to regularly asked questions:

Systemfunktion sicherstellen

Dein System funktioniert nicht oder sendet den Alarm nicht korrekt an Ihre Rufanlage? Im folgenden findest Du die wichtigsten Punkte zur Überprüfung der Funktion:

  • Wurde das Rufsystem/ die Rufanlage in letzter Zeit erneuert?
    Bitte wende dich an unseren Support, wir finden gemeinsam den neuen richtigen Anschluss an das neue System.

  • Ist das SESY Bettfluchtsystem korrekt in Betrieb genommen worden?
    Zur Sicherstellung der Funktion überprüfe bitte, ob deine DEKU3 Pflegematratze richtig herum im Bett liegt und ob sich die Sensoren korrekt in der Matratze befinden.
    5er Sensorsystem (ab 45 Kilo): 2er Einheit im Rückenteil, 3er Einheit im Beckenteil
    3er Sensorsystem (ab 55 Kilo): 1er Einheit im Rückenteil, 2er Einheit im Beckenteil

  • Ist die korrekte Betriebsart eingestellt?
    Rufanlagen unterscheiden sich grundsätzlich zwischen zwei Betriebsarten: Arbeitsstrom oder Ruhestrom. Du kannst feststellen in welcher Betriebsart dein Bettfluchtsystem arbeitet wenn du einen der Bettfluchtsensoren belastest.
    Beim Belasten der Sensoren leuchtet nun die untere CLR Taste am Funkempfänger in einer der beiden unteren Farben auf.
    Grün = Arbeitsstrom
    Rot = Ruhestrom
    Um herauszufinden in welcher Betriebsart deine Rufanlage arbeitet oder die Betriebsart des Funkempfängers zu wechseln melde dich einfach hier. Wir helfen die schnellstmöglich weiter.

  • Sind die eingesetzten Sensoren mit dem richtigen Funkempfänger verbunden?
    Betätige die SESY Bettfluchtsensoren und achte darauf, dass die CLR Leuchte am Funkempfänger aufleuchtet solange mindestens ein Sensor belegt ist.

  • Die Alarme kommen zeitverzögert und nicht sofort auf Deine Rufanlage?
    Stelle sicher, dass die LRN Taste dauerhaft rot leuchtet. Leuchtet sie dauerhaft grün, hast du die Zeitverzögerung von 15 Minuten eingestellt.
    Ändern kannst du das, indem du den Funkempfänger aus der Steckdose ziehst, ca. drei Sekunden wartest, in wieder in der Steckdose platzierst und einmal auf die CLR Taste drückst.

Wenn deine Frage nicht beantwortet werden konnte, melde dich gerne direkt telefonisch oder per Mail bei uns. Hier findest du unsere Kontaktdaten. Wir helfen dir so schnell wie möglich weiter.

Is it easy to connect to my existing call system (nurse call)?

IQfy guarantees you that the IQcare system can be connected safely and easily to any call system. We can currently ensure that over 170 different combinations of call systems and years of manufacture work perfectly. To date, over 30,000 systems have been reliably put into operation.

Do the mattresses also fit in our beds?

The IQcare mattress fits every bed and every bed manufacturer and year of construction.

The mattress is available in the following sizes:

87 x 200 x 12 and 14 cm

90 x 200 x 12 and 14 cm

100 X 200 x 12 and 14 cm

Can the evacuation cover also be used with my existing mattress?

Yes, the IQcare evacuation cover fits all other mattress brands and can be easily retrofitted.

The IQcare evacuation cover replaces the old familiar ones
Evacuation sheets that slip and get stuck in the bed frame every time the bed is made.

How long is the range of the radio signal?

The radio signal can be received in closed rooms up to a distance of approx. 35 m. The range depends on the building structure.

Without obstacles, the radio signal extends up to approx. 400 m.

Does the radio signal possibly cause interference to electrical devices?

The radio signal transmits on a strictly protected frequency. The
Ecologinstut (Switzerland) has tested and approved the IQcare technology according to the world's strictest regulations. There isn't any
Impairments and possible disruptions, for example of cardiac pacemakers
and vital aids. The radiation exposure is 100 times lower than that of a light switch.

Radio approval of the IQcare radio modules
You can find the overview of the IQfy radio approval (PDF) here.

ISO certifications
IQFY maintains a certified quality management system (ISO 9001) and environmental management system (ISO 14001) and is therefore compliant with the requirements of the standards.

Does the use of IQcare have to be approved by a court order? Is the use of IQcare assistance systems considered a deprivation of liberty?

The use does not require approval. IQcare is not considered a measure involving deprivation of liberty.

See legal certainty when using IQcare.

How safe is the use of the IQCare assistance system?

The IQcare assistance system in the DEKU3 care mattress can be used safely with a body weight of approx. 40 kg to 130 kg. The IQcare assistance system uses up to six sensors and distributes them evenly throughout the mattress so that the entire mattress can be safely covered.

In nursing homes that use IQcare, the number of falls has been reduced by an average of over 80%.

Are there follow-up costs?

The IQcare technology is maintenance-free. Because there are no batteries
If there are any that need to be replaced, there are no follow-up costs.

The IQcare assistance system is therefore particularly sustainable, safe, environmentally friendly and economical.

If the SAFEhome GSM module is used for home care, there are costs for using the mobile network (see SAFEhome GSM module product page).

Didn't find an answer to your question?
Then contact us here: